fashion software
designed for succes

IBG Europe verhoogt servicelevel met B2B webshop

‘Wij hebben gekozen voor STYLEman omdat de functionaliteit van het systeem als beste uit de bus kwam.’ Raphaël den Uyl, Supply Chain Manager Europe.

IBG Europe verzorgt zelfstandig de inkoop, opslag en distributie van werkkleding en uniformen voor alle G4S medewerkers op het Europese vasteland. G4S is wereldwijd marktleider op het gebied van beveiligings- en veiligheidsoplossingen, actief in meer dan 120 landen en met ruim 620.000 medewerkers. IBG koopt kleding en schoeisel in bij geselecteerde leveranciers of laat dit op maat maken. De lokale en internationale interne klanten bestellen rechtstreeks bij IBG.

g4s_logo1 transparant 370x210.png


Net als IBG is OSL Europe een Nederlands bedrijf met een internationale achtergrond. ‘Het contact met de mensen van OSL Europe verliep heel plezierig en -ook belangrijk- de prijs was interessant. STYLEman werkt volledig online, er is geen investering in hardware nodig. Hiervóór hadden we een customized B2B webshop waarvan we de updates grotendeels handmatig deden. Met STYLEman hebben we nu een geautomatiseerd front- en backoffice systeem met geïntegreerde B2B webshop. Het werkproces is daardoor strakker geworden, cijfers zijn actueel en sneller inzichtelijk en fouten behoren goeddeels tot het verleden. STYLEman heeft de beschikbaarheid en het servicelevel van IBG belangrijk vergroot.’

De B2B webshop wordt intensief gebruikt. In elk land heeft de webshop een eigen front, met daarachter een klantniveau en een functieniveau. Per functie ziet degene die bestelt, alleen díe producten waaruit hij een keuze mag maken. Is er geen voorraad meer, dan worden de goederen automatisch bijbesteld. ‘Speciaal voor ons heeft OSL een aantal wijzigingen aangebracht. Klanten in bijvoorbeeld Noorwegen zien de productbeschrijvingen in het Noors en de prijs in Noorse kronen. Een klant kan een bulkorder plaatsen, maar ook bestellen per employee. In dat geval worden de producten op naam aangeleverd en gefactureerd via een verzamelfactuur.’

Wij zijn begin 2014 overgestapt naar STYLEman. De implementatie is probleemloos verlopen, we zijn heel tevreden en ook onze klanten kunnen goed met het systeem overweg. We hebben besloten om de veranderingen in fases te laten verlopen. Dat is mogelijk door de flexibiliteit van STYLEman. Orderpicken bijvoorbeeld, doen we nu nog aan de hand van papieren lijsten, op termijn willen we ook dat elektronisch gaan doen.
Raphaël den Uyl, Supply Chain Manager Europe bij IBG Europe.

Deel de pagina via: